Σφοδρή Κριτική για την Κυβέρνηση σχετικά με τις Νησιωτικές Επιχειρήσεις
Ο Γιάννης Πολυχρονάκος Επικρίνει την Καθυστέρηση στην Καταβολή του Μεταφορικού Ισοδύναμου
Ο Γιάννης Πολυχρονάκος, Γραμματέας Τομέα Νησιωτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ, εξαπέλυσε μια έντονη κριτική κατά της κυβέρνησης αναφορικά με τις καθυστερήσεις στην καταβολή των χρημάτων του μεταφορικού ισοδύναμου. Ιδιαίτερα τονίζει την αδυναμία της Νέας Δημοκρατίας να στηρίξει τις νησιωτικές επιχειρήσεις, οι οποίες παραμένουν απλήρωτες για οφειλές ακόμη και από το 2022, δίχως την προοπτική άμεσων αποζημιώσεων.
Όπως υπογραμμίζει ο κ. Πολυχρονάκος, οι επιχειρήσεις αυτές καλούνται να αντιμετωπίσουν νέες προκλήσεις, καθώς αυξάνονται τα ναύλα μεταφοράς, χωρίς να έχουν λάβει τις οικονομικές αποζημιώσεις που τους οφείλονται. Αυτή η κατάσταση θέτει σε κίνδυνο την επιβίωση πολλών μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στα νησιά.
Επιπλέον, ο Γιάννης Πολυχρονάκος θέτει κρίσιμα ερωτήματα σχετικώς με την ικανότητα της κυβέρνησης να εφαρμόσει μέτρα ουσιαστικής στήριξης, όπως η μείωση του ΦΠΑ και η αναγκαία ενίσχυση του μεταφορικού ισοδύναμου.
Καταγγελίες για Ανοχή στην Κατάσταση
Στην ανάρτησή του, ο Γιάννης Πολυχρονάκος υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει αποτύχει να αποτρέψει την κακοδιαχείριση στον ΟΠΕΚΕΠΕ, ταυτόχρονα επιδεικνύει αδιαφορία για την έγκαιρη καταβολή των χρημάτων που αναλογούν στις νησιωτικές επιχειρήσεις από το μεταφορικό ισοδύναμο. Σημειώνει ότι, ενώ βρισκόμαστε στον Ιούλιο του 2025, η κυβέρνηση έχει καταφέρει να εκταμιεύσει μόλις ένα τμήμα των οφειλών από το δεύτερο εξάμηνο του 2022.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλές επιχειρήσεις να παραμένουν απλήρωτες για τα οφειλόμενα του 2022, ενώ δεν έχουν λάβει καθόλου χρηματοδότηση για τα έτη 2023 και 2024. Η κατάσταση αυτή φανερώνει την έλλειψη ενσυναίσθησης και κατανόησης των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι νησιωτικές επιχειρήσεις.
Αντίκτυποι και Ερωτήματα για την Πολιτική της Κυβέρνησης
Ο κ. Πολυχρονάκος αναφέρεται στην ανελαστικότητα της κυβέρνησης, αναφέροντας ότι οι νησιωτικές επιχειρήσεις περιμένουν ακόμη να λάβουν αποζημιώσεις για δαπάνες μεταφοράς που έχουν γίνει εδώ και τρία χρόνια. Παράλληλα, οι αυξήσεις στα ναύλα μεταφοράς, που κυμαίνονται από 12% έως 15%, επιβαρύνουν επιπλέον τη λειτουργία αυτών των επιχειρήσεων. Αξιοσημείωτο είναι ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας χαρακτηρίζει τις αυξήσεις αυτές ως «εξαιρετικά μικρό κόστος ανά κιλό μεταφερόμενων εμπορευμάτων», γεγονός που αδυνατεί να αποτυπώσει την πραγματικότητα που βιώνουν οι επιχειρηματίες στα νησιά.
Ο Πολυχρονάκος αναρωτιέται αν αυτή η κυβέρνηση είναι σε θέση να αναλάβει επιπλέον μέτρα όπως η καθιέρωση μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ για νησιωτικές περιοχές, η αύξηση του προϋπολογισμού για το μεταφορικό ισοδύναμο ώστε να στηριχθούν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις στα νησιά, και η καθιέρωση της έννοιας της διπλής νησιωτικότητας σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη χρηματοδότηση μεταφορών από νησί σε νησί.